čtvrtek 13. listopadu 2014

Suché šampony Batiste

Ahoj všem! Konečně se dostávám sepsání nového článku, a jak jste si z jeho názvu už jistě všimli, bude se věnovat suchým šamponům od značky Batiste. Používám je už víc jak rok a pořád si kupuju další a další, protože jsou prostě nejlepší. Malou zmínku jste o nich mohli najít v prosincovém článku Vlasová péče v modré, dneska je ale rozebereme pěkně dopodrobna. ;-)

Suché šampony Batiste

Batiste Suchý šampon Cool&Crisp Fresh (200 ml, cena: 119 Kč)
Tuhle variantu jsem si koupila jako první a mám ji nejraději. Před použitím se musí důkladně protřepat, pak nezanechává bílé stopy ani ve středně tmavých vlasech. Dokáže si poradit i s vlasy dost mastnými. Na zadní straně obalu píšou, že má svěží a mrazivou vůni, já souhlasím s tím, že voní svěže a jde až trochu do květinova. O té mrazivosti úplně nevím, co si myslet. :-D

Batiste Suchý šampon Cool&Crisp Fresh

Obsahuje to propan i butan, ale plynová bomba to není, jasný pane! Copak to asi může být? ;-) Chápu, už dost vtípků, kromě plynů najdete v šamponu taky škrob z rýže seté (Oryza Sativa), denaturovaný líh, parfemaci, limonen a další složky.

Složení suchého šamponu

Batiste Suchý šampon Clean&Classic Original (200 ml, cena: 109 Kč)
Když se mi zachtělo změny, koupila jsem si všemi vychvalovaný Original. Ani v nejmenším to nebyl krok vedle, funguje stejně spolehlivě jako jeho brácha, jenom téměř nijak nevoní, přestože parfemaci ve složení má.

Batiste Suchý šampon Clean&Classic Original

A když už jsme u toho složení, ani se ho nepatří dlouze rozebírat, je téměř totožné s předchozím. Čeho jsem si všimla, je přítomnost linaloolu a geraniolu. Neodpustím si malé chemické okénko: linalool je přirozeně se vyskytující terpenový alkohol se systematickým názvem 3,7-dimethylokta-1,6-dien-3-ol (dobře, tohle asi nikoho nezajímá :-)) a vyznačuje se svou květinově kořeněnou vůní. Geraniol je alkohol a monoterpenoid, je hlavní složkou oleje palmy růžové.

Složení suchého šamponu

Batiste Suchý šampon XXL Volume (200 ml, cena: 119 Kč)
Poslední vyzkoušený suchý šampon mě jako jediný zklamal. Fakt hodně. Čekala jsem úžasný objem a místo toho se mi dostalo totálně slepených vlasů na celé hlavě (i tam, kam jsem šampon vůbec nestříkala!). Připadala jsem si, jako bych na sebe "omylem" vyplácala asi polovinu laku na vlasy. Šampon jsem vyzkoušela ještě jednou, ale když se tohle opakovalo, došla mi trpělivost.

Kromě toho, že vlasy extrémně slepuje, jako jediný nechává velmi výrazný bílý povlak a aby toho nebylo málo, je příšerně převoněný. Jako nějaký sladký těžký květinový parfém, zkrátka nic, co byste chtěly celý den nosit na hlavě. :-(

Batiste Suchý šampon XXL Volume

Po přečtení složení Vám ale můžu přesně říct, co za tím vším stojí. Tento suchý šampon oproti ostatním obsahuje oxid křemičitý (namletý křemen, chcete-li) a taky mastek. A pak už se vlastně vůbec není čemu divit, že se chová tak, jak se chová a dělá na hlavě takovou neplechu. Možná by se dal využít pro doplnění nějakého halloweenského kostýmu, ale to už je teď stejně passé. :-)

Složení suchého šamponu

Abych to shrnula, určitě doporučuji verze Fresh a Original. XXL Volume se ve vlastním zájmu vyhněte širokým obloukem.


A ještě zodpovězení docela časté otázky: Kde Batiste šampony sehnat? Já je kupuju buď v drogerii Jasmín v Brně na Orlí za 119 Kč, nebo v Douglasu ve Vaňkovce za 109 Kč. Pro ty, kdo to mají do Brna daleko, Ajka v komentářích pod prosincovým článkem doporučuje e-shop drogerie Xantea - odkaz najdete tady. Sama ho vyzkoušený nemám, ale Batiste tam mají za 89 Kč a poštovné při zaslání na odběrné místo Uloženky je jen 36 korun. Konec reklamní vsuvky. ;-)


Znáte Batiste? Používáte nějaký suchý šampon? Jaký?

Mějte se krásně,
Vaše Ilka

18 komentářů:

  1. Suché šampony Batiste jsem si pořídila poprvé - koupila jsem si dva v mini balení a momentálně je testuji a zkouším, jaké jsou. Měla jsem zrovna včera/předevčírem jeden ve vlasech a nejdříve nic moc, ale poté mi to přišlo celkem fajn. Ale to je jen první dojem, ještě se to musím naučit i pořádně používat :) Je to moje úplně první zkušenost se suchým šamponem :)

    Monča z Like Lady ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc zvědavá, co na ně budeš říkat po delší době zkoušení. :-)

      Vymazat
  2. Líbí se mi jejich obaly, přijdou mi tak nějak správňácky retro :D Ale jinak Batiste jsem už měla několikrát v košíku, a pak jsem ho zase vytáhla a nakonec nekoupila, když jsem si vzpomněla na nějakou špatnou recenzi. Ale díky Tobě si asi jedno balení na zkoušku pořídím ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si je kvůli obalům dlouho bála koupit, měla jsem strach, aby obsah nebyl taky retro. :-D
      Až si nějaký pořídíš, určitě dej vědět, jak Ti vyhovuje. ;-)

      Vymazat
  3. Já jsem z nich hrozně nadšená. Měla jsem ten tropický a na tmavě hnědé vlasy a bomba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Tropický jsem ještě neměla, ale mám v plánu ho vyzkoušet. A o tom na hnědé vlasy jsem slyšela a četla, že prý barví všechno, co se dostane do blízkosti jím ošetřených vlasů... tak z něj mám trochu obavy. :-(

      Vymazat
  4. Já sucháče občas použiju, když chci docílit většího objemu. Stačí mi ale nějaký obyč z drogérky, momentálně mám od Isany a není špatný, i když má tedy opravdu ohyzdný obal :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na suchý šampon od Isany jsem se myslím ještě nedívala... napravím to při příští návštěvě Rossmanna! ;-)

      Vymazat
  5. Batiste mám taky ráda, to už jsem tady psala. A ten hnědý fakticky nebarví, ne a ne! ;-D Zrovna jsem ho tento týden používala a vzpomněla si na Tebe. Schválně jsem s ním nešetřila, vlasy jsem potom prsty prodrbala a na prstech ani za nehty jsem neměla ani nejmenší náznak nějakého obarvení nebo čehokoli - čestný pionýrský! ;-) Odzkoušený ho mám dostatečně - mám ho už skoro celý pryč - a vážně ani jednou se žádné barvení nekonalo. To ho beztak pomluvil někdo, kdo s ním neuměl pracovat. :-p Ale tak chápu, že jak jednou člověk natrefí na hodně negativní recenzi, utkví mu to a do zkoušení se mu pak nechce - jako já určitě nebudu po přečtení Tvého článku pokoušet ten objemový. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se prostě musím přemoct a jednou si ho koupit! Protože jinak pořád nebudu vědět, jak je to s ním doopravdy. :-)

      Vymazat
  6. Nejlepsi suchy sampon! Akorat se to neda pouzit s cernym svetrem bebo bundou....vypadala jsem jako mlynar :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakože Ti to nějak opadává? :-O Já nenosím v podstatě žádnou jinou barvu oblečení než černou a tenhle problém jsem zatím neměla. Teda, doufám, že neměla, ale toho bych si snad všimla. :-D

      Vymazat
  7. Já si chtěla pořídit první nedávno v Douglasu, ale zrovna byly vyprodané... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je klasika... ale třeba je zase brzy naskladní. :-)

      Vymazat
  8. Používám suchý šampón na tmavé vlasy od Lee Stafforda a je dobrý. Tohle je můj první suchý šampón, proto nemůžu porovnávat. Děkuji za tip, až budu ve Vaňkovce stavím se do Douglasu a koupím si Batiste, ta cena je příznivá. Jen se trochu bojím, jestli nebudu mít bílé stopy ve svých tmavých vlasech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač. :-) Batiste má v nabídce suchý šampon taky přímo pro tmavé vlasy - Dark&Deep Brown, ale ten nemám vyzkoušený. Nicméně, na mých středně hnědých vlasech jsou i ty nezabarvené (Cool&Crisp a Original) úplně v pohodě.

      Vymazat
  9. O značce Batiste slyším poprvé, ale hodně se mi teď zalíbil. :) Navíc by se mi opravdu nějaký suchý šampon hodil, ať nemusím třetí den po umytí vlasů vypadat jako klobása mastňácká. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám přesně ten stejný problém a Batiste mi vytrhl trn z paty. Držím pěsti, ať sedne i Tobě! :-)

      Vymazat